1.       Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst die betrekking heeft op door Sliding Glass verder te noemen “Leverancier”, te leveren producten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

 

1.2 In deze algemene verkoopsvoorwaarden wordt met de “Klant” bedoeld: ieder (rechts)persoon die bij of via Leverancier producten besteld/koopt.

 

2.       Overeenkomst

2.1 Initiële aanbiedingen en offertes door Leverancier, gemaakt op basis van de door Klant aangeleverde specificaties en maten, dienen slechts tot het verschaffen van een eerste schatting van de prijs. De Leverancier is enkel gebonden door de offertes die gebaseerd zijn op de definitieve maten zoals opgemeten door haar medewerkers. Indien de Klant zelf maten doorgeeft zijn eventuele latere aanpassingen voor de rekening van de Klant. Offertes blijven 1 week geldig. Na deze termijn kunnen prijsverhogingen van materialen en arbeidsuren en doorgerekend worden aan de Klant.

 

2.2 Alle aanduidingen in aanbiedingen, offertes of overeenkomsten en de bijlagen daarbij, zoals afbeeldingen, tekeningen en kleuren strekken slechts ter indicatie. Geringe afwijkingen komen derhalve niet voor rekening en risico van Leverancier.

 

2.3 Kennelijke verschrijvingen of vergissingen in de aanbiedingen van Leverancier ontheffen haar van de nakomingsplicht en/of eventuele verplichtingen tot schadevergoeding daaruit voortvloeiend, ook na de totstandkoming van de overeenkomst.

 

2.4 Wijzigingen in de specificaties na de schriftelijke orderbevestiging zullen een herberekening tot gevolg hebben. Niet-recupereerbare kosten verbonden aan deze wijzigingen zijn ten laste van de Klant. Deze kosten omvatten annulatie kosten van bestelde materialen, kosten van reeds versneden materialen, voorbereidende werken en gepresteerde arbeidsuren. Deze kosten zullen door de Leverancier aangetoond worden.

 

2.5 De in de aanbiedingen van Leverancier weergegeven bedragen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbieding bestaande prijzen en voor het prijspeil relevante factoren. Indien na de orderbevestiging in één of meer van de bepalende factoren wijziging plaatsvindt, is Leverancier gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen.

 

2.6 Aangezien de geleverde en geplaatste goederen maatwerk zijn, kan de overeenkomst na aanvaarding van de offerte en de schriftelijke orderbevestiging niet opgezegd, beëindigd of ontbonden worden door de Klant, tenzij mits betaling van een schadevergoeding van 100% van de verkoopprijs.

 

2.7 De opgave van leveringstermijnen in aanbiedingen, offertes, overeenkomsten of anderszins wordt door Leverancier steeds louter indicatief gedaan. Niet-nakoming van deze termijnen kan in geen geval de overeenkomst beëindigen of recht geven op schadevergoeding.

 

2.8 Alle bijkomende werken, aanvullingen of meerwerken aan de orderbevestiging, worden verrekend in regie, aan 65€ per uur plus materiaalprijzen, behoudens andersluidende afspraken.

 

 

 

 

 

 

3.       Prijzen en betaling

3.1 Alle prijzen zijn in euro’s en zijn exclusief BTW. Alle facturen dienen contant betaald te worden.

 

3.2 Volgende bedragen worden per dossier in rekening gebracht:

Per bijkomend werfbezoek op vraag van de Klant                                      €250,00

Voorschotfactuur bij aanvang overeenkomst (ondertekening offerte) 30% van het bedrag

Deelfactuur voor uitgevoerde werken                                                          op basis van werken

Eindfactuur bij plaatsing goederen                                                               saldo na aftrek voorschot en deelfacturen

 

3.3 Bij gebreken aan tijdige betaling is de Klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd. Er wordt een forfetaire schadevergoeding doorgerekend die gelijk is aan: 

- voor elke schuld t.e.m. 150 euro: 20 euro 

-voor elke schuld tussen 150.01 euro en 500 euro: 30 euro vermeerderd met 10% van de schuld tussen 150 en 500euro 

-voor elke schuld boven 500 euro: 65 euro vermeerderd met 5% van de schuld tussen 500 en maximaal 2000 euro

 

4.       Garantie en klachten

4.1 De Leverancier biedt een standaard garantie van 2 jaar na levering en plaatsing, op materialen en werkuren.

 

4.2 De garantie is enkel van toepassing indien de goederen gebruikt worden conform de gebruikershandleiding en correct onderhouden worden. Alle eventuele garantieverplichtingen van Leverancier vervallen indien fouten, gebreken of onvolkomenheden ten aanzien van die goederen het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of beheer van geleverde goederen door de klant of door de klant ingeschakelde derden of indien die het gevolg zijn van een van buiten komende oorzaken zoals bijvoorbeeld weersomstandigheden, inbraak, vandalisme, wijzigingen in afmetingen door het “zetten” van het gebouw en/of andere externe factoren (aardverschuivingen, temperatuurwisselingen, inkrimpen, etc.), etc.

 

4.3 Garantiegevallen moeten op straffe van verval steeds schriftelijk en binnen 7 dagen na het zich voordoen van het garantiegeval schriftelijk en uitvoerig gemotiveerd worden medegedeeld aan de Leverancier.

 

5.       Eigendom en risico

5.1 Alle door Leverancier geleverde goederen blijven onder alle omstandigheden eigendom van Leverancier, zolang de Klant enige vordering van Leverancier, waaronder de prijs, niet heeft voldaan.

 

5.2 De Klant is gehouden de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde goederen met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van Leverancier te bewaren. Het risico van de goederen gaat reeds bij de levering over op de Klant, ook als de eigendom nog bij de Leverancier rust.

 

6.       Overmacht

6.1 Leverancier is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van overmacht. Gedurende de periode waarin sprake is van overmacht worden de verplichtingen van Leverancier opgeschort.

 

6.2 Onder het begrip “overmacht” als bedoeld in dit artikel wordt in ieder geval verstaan, onvoorziene omstandigheden, zoals maar niet uitsluitend: problemen bij haar toeleverancier/onderaannemer, arbeidsconflicten, brand, mobilisatie, inbeslagneming, natuur- en/of andere rampen, verhindering van het vervoer of problemen bij de douane, zware ongevallen, gebrek aan of onbeschikbaarheid van materialen of drijfkracht zoals brandstof, elektrische stroom, gas of andere elementen noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst.

 

 

6.3 Indien Leverancier bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de Klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.

 

6.4 In het geval wanneer deze overmacht niet tot blijvende en/of volstrekte onmogelijkheid van uitvoering leidt, is de Leverancier van rechtswege gemachtigd om haar verbintenissen op te schorten of eenzijdig op te zeggen na de Klant daarvan te hebben verwittigd. Dit kan geen aanleiding geven tot het verschuldigd zijn van enige schadevergoeding aan de Klant.

 

7.       Aansprakelijkheid

7.1 De Leverancier is uitsluitend aansprakelijk voor schade geleden door de Klant welke het onmiddellijke en directe gevolg is van een aan de Leverancier toe te rekenen zware fout, met uitsluiting van lichte fouten en/of nalatigheden (zelfs indien strijdig met de regels van de kunst). De Leverancier kan nooit aansprakelijk worden gesteld tot vergoeding van gevolgschade, inclusief maar niet beperkt tot winstderving, verlies of hinder, reputatieschade, boetes of sancties opgelegd aan de klant of enige andere indirecte schade of gevolgschade voortvloeiend uit om het even welke oorzaak of reden. De Leverancier is niet gehouden onvermijdbare lichte schade, inherent aan de plaatsing, te vergoeden. Hieronder wordt onder andere verstaan: loslaten van of kleine scheuren in bepleistering bij boren, loslaten van gipsschilfers bij plaatsing op gipsplaten, schade veroorzaakt bij het verwijderen van bestaande ophangsystemen, gevolgschade bij het uitslijpen van de vloer, etc.

 

7.2 Andere schadegevallen moeten op straffe van verval binnen 7 dagen schriftelijk aan de Leverancier overgemaakt worden, gestaafd met de originele aankoopdocumenten, offertes of andere documenten die de omvang van de schade bewijzen.  De Leverancier heeft steeds het recht advies in te winnen van een onafhankelijk expert over de omvang van de schade en kan tevens zelf een hersteller aanstellen om de schade op gelijkwaardige wijze te herstellen.

 

7.3 Schadeclaims schorten in geen geval de betalingsverplichting van de Klant op, de aansprakelijkheid van de Leverancier is sowieso beperkt tot de door de Klant aan de Leverancier betaalde bedragen.

 

8.       Geschillen en toepasselijk recht

8.1 Op een met Leverancier gesloten overeenkomst is het Belgische recht van toepassing, met uitsluiting van haar regels inzake internationaal privaatrecht.

 

8.2 Als wederzijdse garantie en verbintenis tot snelle geschillenregeling door arbitrage, is de B.A.I. (Belgische Arbitrage Instelling) vzw belast met de aanstelling van scheidsrechters welke bevoegd zullen zijn elk geschil definitief te beslechten conform haar werkingsreglement, dat kosteloos bekomen kan worden bij de B.A.I. vzw, Lieven Bauwensstraat 20 te 8200 Brugge (tel. 050/32.35.95 en fax 050/45.60.74).  

 

8.3 Deze clausule maakt integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden en vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.

 


Contactez-nous

Contactez-nous pour tout ce qui concerne notre entreprise ou nos services.
Nous ferons de notre mieux pour vous répondre dans les plus brefs délais.

Splits e-mailadressen met een komma.
  • Sliding Glass
  • Ambachtenlaan 26, 3300 Tienen
  • 016 78 18 76
  • hello@slidingglass.be